Det är bara att bryta ihop och gå vidare - Per Elofsson

söndag 28 april 2013

Söndag

Dör sakta fibrodöden hemma på soffan. Musklerna känns förlamade, bara att skriva det här blogginlägget är en ansträngning, det gör ont i mina armar, händer och fingrar. Så det blir ingen yoga idag, bara One Tree Hill-maraton och studentmat (snabbmakaroner och färdiga köttbullar med Heinz Chilisås, för jag hade ingen ketchup...)
Har tvättat och mötte självklart en snygging i trappuppgången nu när jag ser ut som fan i mina slappekläder, mysbyxor, linne och espadrilles, inte ens bh. Men men, orka bry sig om åna världsliga saker, dessutom har jag ju pojkvän. Så hur kommer det sig att det kändes värre att möta en snygg ung kille än en kvinna i övre medelåldern? Jag menar, herregud, en söndag när man dessutom bär på en tvättkorg har man väl rätt att se ut som fan? Det är väl förväntat?
Iallafall, tillbaks till saken, idag ska jag ta det lugnt, ta ett eller två bad, hoppas jag orkar göra lite yoga här hemma på wiit, läsa in mig inför presentationen imorgon och prova ut kläder att ha på mig till den. Puh. När musklerna är helt färdiga och hela kroppen värker kan såna småsaker kännas enorma....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar