Det är bara att bryta ihop och gå vidare - Per Elofsson

lördag 13 april 2013

Tentaplugg #1

Försöker, men det går inte bra. Läsa är ju inte så mycket värt när man bara ser ord och inte meningar, jag hoppas att något lagras där inne, precis som jag halvsovande på föreläsningarna har hoppats att nåt gått in. Men att ha ont, vara trött som om man inte sovit på en vecka, den här innerliga jäkla tröttheten ända in i märgen, och försöka läsa Skadeståndsrätt av Jan Hellner... Kanske inte bästa lördagen jag varit med om...
Tog ett bad för att hjälpa musklerna slappna av, det funkade lite just då men nu drar smärtan ihop dem igen så fokus vandrar. Hit. En anledning till att jag skaffade en blogg, kanske kan jag skriva bort koncentrationssvårigheter och skriva ner mina tankar och känslor istället för att ta bort fokus? Och istället för att gnälla till vänner och familj, vill inte att det ska vara allt jag pratar om, allt jag är, men sjukdomarna är där hela tiden, det är svårt att inte prata om dem. Den vita hästen, FibroME.


Är verkligen redo för att sommaren ska komma nu. Jag ska helt utan att skämmas bara ha mitt sommarlov, leva på sparade pengar och chilla i Spanien. Låta pojkvännen betala hyran (jag betalar mer när jag har mer, tex när vi var sambo här i Sverige, innan han flyttade tillbaks och han betalar mer när han har mer=fair and square)och bara sola, slappna av, helas hoppas jag, göra yoga och meditera. Hitta ett lugn i mig och kanske i den här diagnosen trots allt, lära mig min kropp och känna efter vad jag behöver utan alla måsten i Sverige. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar