Det är bara att bryta ihop och gå vidare - Per Elofsson

söndag 5 maj 2013

Bra dag!

Ibland måste man väl få skryta? Det tycker jag man får, om man är stolt över något man gjort. Idag är jag stolt över att jag har varit så aktiv och jag mår bra idag. Jag hoppas att jag inte får någon "baksmälla" imorgon, men det tar vi då i så fall. Som min mor brukar säga "Att oroa sig för något som inte har hänt är som att betala ränta på ett lån man inte har tagit". Så det tar vi imorgon! Idag har jag gått en liten runda med hunden, hjälpt Soppkök Göteborg och skrapat ihop lite grejer, saker jag hade hemma och så köpte jag lite. Jag är ju fattig student och kände nästan mig ursäktande över att jag inte hade mer men de var så glada så och tackade översvallande och tyckte visst det var mycket :-) Sen gick jag på 75 minuter yoga, våryoga med fokus att rensa gammal dålig energi och förbereda sig för sommaren. Jag tror det funkade för sen tog jag en promenad med en kompis och hundarna och så råkade vi vara ute i 3 timmar. Och jag lever än! Klart att jag är lite stel men hade trott att jag skulle vara helt väck. Idag är en bra dag helt enkelt! Har varken orkar städa golven eller diska eller plugga men yoga och hundpromenad är väl ändå mycket viktigare. Prioritera saker som får mig att må bra de dagar jag orkar och kan. Idag tackar jag kroppen för att ha gett mig styrkan att yoga och gå. Imorgon börjar en ny vecka, kanske jag lyckas plugga och städa de 7 dagarna ;)
Glad idag, tar vara och njuter av när det funkar. Jag ska bli frisk från de här kroniska sjukdomarna, och det går åt rätt håll idag iallafall så det kanske går snabbare än jag trodde. Man kan ju hoppas iallafall. Mitt sommarprojekt! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar