Det är bara att bryta ihop och gå vidare - Per Elofsson

lördag 18 maj 2013

Pluggrace innan sommarlovet

Blir lite infrekvent nu med bloggen. Tror jag måste köra ett intensivt tvåveckors-pluggrace nu, har insett att jag faktiskt har en liten chans att få Ba på Civilrätt 1 och det hade ju varit rätt kul. Men för att få det behöver jag 75% på sista tentan för den är så liten och den första, största, fick jag "bara" 60% på. 65% är Ba, och med de poängen jag har nu sammanlagt i CA, CB, och DD så ligger jag på 62.5% Spännande statistik va? För mig är det det. Så medan jag mår kasst, högerhanden är svullen och öm mest hela tiden och min koncentration och disciplin är... låg, så jag behöver fokusera. Min plan är att råköra from onsdag eftersom jag har hand om mammas vovve fram tills tisdag och ska till sjukgymnast på tisdag med så lär vara rätt slut bara av att gå i skolan och göra allt vanligt utan extraplugg, men sen hoppas jag att jag kan ligga i och ha energi för att få in familjerätten till tusen. Och få 12 av 16 poäng och få Ba på kursen. Missförstå mig inte, jag är nöjd med B, B har varit mitt "mål" hela tiden, klara tentorna, allt annat är en bonus, MEN nu när jag är så nära så känns det lite surt om jag skulle få 64% på kursen. (50% är godkänt förresten)
Så. Med dåliga händer att blogga med, dålig koncentration etc så ber jag om ursäkt i förväg om bloggandet blir lite lågt fram tills jag åker till Spanien. Just det. Inte bara råplugga, packa och sånt med. Jaja. Det ska nog gå. Snart är jag i Spanien med min darling och första året på juristlinjen är avklarat :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar