Det är bara att bryta ihop och gå vidare - Per Elofsson

fredag 3 maj 2013

Veckan som gått

Har haft en liten bloggsvacka, åkte ner till mamma och styvpappa tisdag-torsdag. Hade den muntliga presentationen på grupparbetet i måndags, sen var jag trött igen, all nervositet som rann av antar jag.
Träffade en gammal kompis, hon är också kroniskt sjuk men på ett helt annat sätt. Men hon är en av de viljestarkaste, mest positiva personer i världen. All cred till henne för hur hon hanterar det. Var skönt att prata med någon som vet hur det är att vara kroniskt sjuk. Vi skulle aldrig säga "jag vet hur det är" till varandra, för man kan inte ens föreställa sig, och det är skönt att prata med någon som VET det. Som inte försöker låtsas, jag vet att det är godhjärtat, och ett försök att sätta sig in i situationen, visa medkänsla, men nej, du vet INTE hur det är att vara kroniskt sjuk om du inte är det. Och även om du är det så vet du inte hur just jag har det. Och jag kan inte ens föreställa mig hur hon har det, våra sjukdomar är så olika. Skönt att prata iallafall.
Återbesök på Gottfries igår, kom inte fram till något nytt men jag gör allt rätt så jag ska fortsätta på samma spår. Var på power-yoga imorse (skulle varit body balance, men kul ändå. Jobbigt!) innan skolan. Feedback på arbetet, nyttigt och skönt att veta att man faktiskt gjort mycket rätt!
Pysslat om mig själv ikväll, lyxchoklad och ett glas rött (Allegro, rekommenderas! Betyder glädje vilket är enda anledningen till att jag tog just det, behövde piggas upp den dagen men sen piggade något annat upp så inte öppnat förrän nu. Tips om man gillar ett lätt rött vin. Har kommit på att jag är en Shiraz-tjej), sen bad och nu säng. Och catch-up med bloggen. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar