Det är bara att bryta ihop och gå vidare - Per Elofsson

torsdag 28 november 2013

Dräggel-Pelle

Jag har för första gången i mitt lov vågat mig på nåt starkare än ibuprofen (eller, fick nåt skumt på sjukhus och utskrivet i Spanien men sen jag fick min diagnos och så då), tramadol, och det domnar smärtan lite tack och lov. Kan ju inte säga att den försvinner helt eller så, men det känns som en bra smärtdag men väldigt dålig yrsel-tröttdag. Blir inte illamående så länge jag inte gör nåt, hö hö.
Men, en lustig sak är att saliven bara rinner, har inte vart så här fuktig i munnen på flera år! Och biverkningar är muntorrhet står det? Blir muntorrhet*3=dräggel-Pelle? Låg och sörplade så mycket inatt att min käre pojkvän inte kunde sova. Först så han åt mig att sätta in gnisselskenan, men jag sa då lite förorättat att den redan var inne. Kl 4 gick han och la sig på soffan, kl 10 märkte jag att han var borta (då hade jag ändå vaknat två gånger innan) och trodde han gått upp precis. Halv 12 kom han in med frukost på sängen åt mig och berättade att han sovit på soffan. Gulle!

Imorgon ska jag till doktorn kl 8, eller hänga på låset innan dess så jag får tid innan hon drar igen. Ny doktor, håll tummarna för att hon är bra. Vågade mig på tramadol efter att jag ringt min morbror som är doktor, men hoppas få något utskrivet nu.
Sen till stan, träffa papsen, gå till clinique för min regelbundna hudanalys (den är så knäpp och mediciner hit och dit hjälper inte!) och sedan ska jag testa akupunktur! Spännande! Är någon sorts helhetsbehandling så det kan vara andra inslag med, ska först fylla i något formulär och prata med akupunktören och hon kollar på min tunga och sen gör en behandling som ska passa mig. Hoppas att det blir en positiv verkan av det. Söta mamma betalar. Känner mig väldigt glad och tacksam över de fina människor jag har runt omkring mig!  <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar