Det är bara att bryta ihop och gå vidare - Per Elofsson

lördag 30 november 2013

Jobbig helg

Igår var en sån helvetesdag så jag orkade inte ens blogga om det. Fick stöd av pojkvän, familj och alla "sjuksyskon" på de underbara communities som finns när man är sjuk.
Helvetet började tidigt, gick upp kl 7 för att vara på vc kl 8 för att få träffa en ny doktor. Var förstörd i kroppen redan innan och att vänta där två timmar gjorde ju inte saken bättre. Sen var doktorn en total idiot. Long story short, hon visste ingenting om fibromyalgi och ME/CFS, tyckte att jag skulle motionera och värst av allt, jag är nog trött och orkar ingenting för att jag är deprimerad inte pga ME.... Gaaaaaaah!
Sen grät jag hela vägen hem (absolut inte deprimerad, nejdå ;) nej men, jag är trött och frustrerad, har ont och att då mötas av idioti och... Aah!) och i älsklingens famn när jag kom hem.
Sen fick jag ju självklart migrän av gråt, spänning och stress. Så, höll på att spy, sprängande huvudvärk, synbortfall, svårt för yttre stimulans. Pappa kom med lunch, sen körde jag mer eller mindre ut honom och gick och la mig en timme innan jag skulle till akupunktur.
Hon var helt underbar, ska dit igen på tisdag så mer om det då.
Idag, trött, sjukt influensaont i hela kroppen, feberkänsla etc. Tog mig till kortedala där närmsta apotek är, hämtade ut pronaxen och Alvedon, handlade lite på hemköp, släpade mig hem igen, helt slutkörd. Då tar vi fram julsakerna! Har inte så många tack och lov... Sen soffan, äntligen! Efter några timmar blev älsklingen uttråkad och ville "göra något", så vi har nu bakat Långpannebröd och Wienernougat. Ligger i soffan igen, får ryckningar i benen, Yay. Ont ont ont. Funderar på tramadol för pronaxen är ju helt värdelöst. Suck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar