Det är bara att bryta ihop och gå vidare - Per Elofsson

torsdag 12 december 2013

Förkyld

Och så underbart det är att ha extra smärtor som *inte* är skov, för vet ni skillnaden på me/fibrosmärtor och vanliga förkylningssymptom? Förkylningssymptom kan man lindra med vanliga små mediciner <3 lyckan över att kunna ta vanliga smärtstillande för att lindra är enorm. Tror inte någon annan är glad för en förkylning, speciellt inte ovanpå en annan sjukdom, men gud så skönt med feber som dämpas av Alvedon! Halsontet är fortfarande där, svullna lymfkörtlar går ju inte bort bara för att jag blir förkyld. Och alla vanliga smärtor och trötthet, men att inte behöva stå ut med de extra som kommer då och då ändå är ju nice. Så nu har jag "normalont" och är trött, men har haft så mycket skov och kraschar det senaste där inget har hjälpt så det här är en trevlig omväxling...

Skyller iofs själva förkylningen (som säkert inte är bra för sjukdomen i långsiktigt, men som sagt, skönare än ett skov/krasch) på schenker för att de har tappat bort mitt paket med vitaminer och grejer. Hade bla beställt coldzyme, sprayer for hals och näsa som ska skydda slemhinnorna från bakterier. Har också problem med min mage eftersom att mitt sunwic tog slut i fredags, skulle ju fått paketet i onsdags, men då skickade de det till utby. Sen hämtade de det i måndags, sorterade det i Borås, skickade ut det, tappade bort det och imorse sorterade det i Borås igen så jag ska få det imorgon hoppas jag. Annars får jag fnatt!

Ska ta min nya b12 imorgon. Glömde att det skulle ligga i kylskåp så det låg framme hela gårdagen, hoppas att det inte gör nåt... :/

Ligger på soffan med min slanket (filt med ärmar, älskar den) och har försökt sova men det är helt omöjligt, utom när jag gör nåt annat, då blir jag supertrött, men så fort jag lägger det ifrån mig så "piggnar" j till. I brist på bättre ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar