Det är bara att bryta ihop och gå vidare - Per Elofsson

tisdag 17 december 2013

Utmattning

Alltså, den har känslan att av att vara helt slut i kroppen. Rätt skönt jämfört med när jag bara har svinont, men det är typ som när man har spenderat en dag i simhallen, och kroppen bara är helt matt. Som om den inte vaknat än. Tyvärr är örat och halsen sjukt vakna och skriker så fort jag sväljer. Vill bara äta mer eller mindre flytande, igår blev det gröt till frukost, glass till lunch och soppa till middag. Dricka varmt, äta kallt. Eller nåt. Fy så trött, orkar inte nånting, inte ens leka med ipaden eller titta på tv. Håller på att somna av utmattning nu när jag skriver. Min pojkvän sa att han var utmattad nu när han kom hem från jobbet, ändå går han till den billigaste affären fem minuter bort istället för den i nästa hus för att köpa mjölk, fast jag tom sa att jag betalar. Ekonomisk men liksom...
Utmattning för en frisk människa och för en med ME går inte att jämföra. Han blir ändå tröttare än vanligt folk, kanske därför han haft så lätt att acceptera min trötthet, pga hjärtoperationerna som barn. Men det är hans story, inte min, så det skriver jag inte mer om.
Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar