Det är bara att bryta ihop och gå vidare - Per Elofsson

fredag 21 mars 2014

Distrahering

Försöker att distrahera mig från sorgen. Sorgen över sjukdomen och hur vi blir behandlade. Den sorgen, som har slagit mig med full kraft.
Över att mitt liv har stannat upp och blivit en tortyr, precis när det var på väg att börja bli riktigt riktigt bra. Lägenhet, sambo, universitet. Nu har jag i och för sig två av tre, ska man vara nöjd?

Klarar inte oförstående, nedslående energitjuvar till "vänner". De flesta är bekanta. Klasskompisar, pojkvännens familj och vänner, gamla bekantskaper... Så idag tog jag beslutet att stänga ner min Facebook och det känns skönt. Startade en ny med starka privatinställningar, utan vänner, bara för att vara med i mina ME-grupper.
Behöver inte negativa element i mitt liv,  bara stärkande.

Så försöker distrahera mig med tv. Har börjat kolla på en ny serie som heter Chicago Fire, som handlar om brandmän och ambulansskötare. Blev intresserad pga en spinoff, Chicago PD som en av mina favvoskådespelare är med i, Sophia Bush! Men jag tänkte att jag börjar från början med Fire och går vidare med PD ;)
Ska också kolla igenom Veronica Mars i förberedelse för att se filmen :) Har sett typ en halv säsong mitt i eller nåt sånt men nu ska jag köra igenom alla tre. Jag har ju tid liksom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar