Det är bara att bryta ihop och gå vidare - Per Elofsson

fredag 28 mars 2014

Förvirrande bra dag

Alltså. Jag förstår mig inte på den här sjukdomen. Hade smärtorna från helvetet måndag-tisdag, eller om det var tisdag-onsdag, dagarna flyter ihop. Vart iallafall lite bättre igår och idag har jag haft nån sorts energi?! Typ känt mig frisk, eller som en vanlig människa med dunderförkylning men det är ju samma sak i jämförelse med hur kass jag har varit i flera månader.
Så jag städade klädkammaren, satte in i diskmaskinen, städade marsvinsburen, packat ner vinterkläder och rensat i vinter-och sommarkläder, bytt lakan (med sambon), tvättat handdukar och lagat middag!!!!! :D
Har såklart blivit lite trött och har vilat emellan, och drack en kopp kaffe med d-ribose till lunchen men alltså det här är fem gånger så mycket som jag klarar en vanlig dag. Klarar en eller två av de vardaglig sakerna en vanlig ok-dag och typ inget en vanlig dålig-dag. Så nu är jag inbillningsfrisk och tror att jag håller på att bli frisk :D Tror att alla tillskott och medicin faktiskt funkar. Och det kommer jag tro tills min krasch kommer, blir det inatt, imorgon?
Fast är ändå långt ifrån frisk inser jag men... Det är så förvirrande! Har inte varit såhär bra sen innan nyår, blev sjukskriven i början av december haha. (Fick ett megaskov i början av januari men var alltså redan innan dess för kass för att kunna plugga och göra nåt av större nytta. Var inte liggande så stor del av dagen iallafall.) Gaah! Fattar inteeeeeee... har njutit av allt hushållsarbete så det blir fint här iallafall ;) och av att slippa smärtorna (inte helt men mycket) och att känna ett uns av energi :)

Så jag har mått bra idag. Men varit förvirrad. Och försökt hålla mig i skinnet och inte göra för mycket men det är svårt. Pacing pacing.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar