Det är bara att bryta ihop och gå vidare - Per Elofsson

tisdag 27 maj 2014

Neurolog

Helt slut nu efter en jobbig dag med besök hos neurologen på Angereds sjukhus. Hon var bra, lyssnade, ställde frågor, undersökte och följer upp. Ska få kallelse till MR av hjärnan och EMT (muskel/nervprov). Hon skulle också skicka remiss till kardiolog pga min andfåddhet. Tog 13 rör med blod. Så vi får se vart allt leder. Skönt att hon tog mig på allvar, nåt händer. Hon ville försöka hitta en diagnos. Bra besök, enda negativa är att hon är skeptisk till ME (och fibro och IBS och ser dem som slaskdiagnoser). Hon sa i och för sig att vi kanske i slutänden hamnar i ME ändå om hon inte hittar nåt. Så helt negativ är hon ju inte. Men det är lite frustrerande att neurologerna inte "tror" på ME och därmed, som jag uppfattar det, skiter i att följa forskningen. Tänk om läkare hade gjort så med andra sjukdomar, tänk om vi inte hade haft de som ÄR intresserade och forskar?! Då hade ju aldrig någon sjukdom fått "bevis" eller i förlängningen bot. Suck. Gav henne RME:s infobroschyr ;)
Positiva: hon ser inte tecken på MS och undersökte för Myasteni (min ingifta moster har Myastenia Gravis, det är inte kul) och verkar inte som jag har det heller. Men det trodde jag inte direkt. Hade ju vart bajs att få en ännu mer okänd diagnos ;)

Är så jäkla supertrött nu så jag vet inte hur jag ens klarar att skriva eller hålla ögonen öppna... det är ju knappt i och för sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar