Det är bara att bryta ihop och gå vidare - Per Elofsson

onsdag 4 juni 2014

Dålig humör, dålig dag

Herregud, ibland känner man sig riktigt döende! Och då har jag ändå inte svår ME, "bara" typ medelsvår, svår fibro, ibs och mcs. Känner mig som han på det där programmet Plus där de granskade fusk i företag och sånt. Konsumentprogram... Sverker...Olofsson? Iallafall, han stod ju alltid och sa "Ska det va så? Ska det va så?!" Argt och indignerat! Så känner jag inför a) min kropp (mitt liv) och b) myndigheter (sjukvård, fk, af...) 
Idag är ingen bra dag. Massa ont här och där, trött som en... Emmis ;) och bara blä! Har nog pms med, då brukar orken och positiviteten tryta. Blir bara för mycket ibland! 
Har säkert verkningar från de senaste två dagarna, i måndags skrev jag in mig på arbetsförmedlingen, igår var jag väldigt social. Pratade massa i telefon och pappa var här på besök. Det var ju självklart väldigt trevligt men övertrassering av hjärnans energi. Antar att adrenalinet gått ur nu. Jäkla skitdag, hela kroppen känns som att den borde reklameras, som att delarna kommer falla isär när som helst. Tror det enda som hjälper är choklad. Om jag hade orkat hämta. Så fruktansvärt trött, men har så ont och är så obekväm att jag är rastlös. Vill springa ifrån smärtan eller nåt... Gaah. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar