Det är bara att bryta ihop och gå vidare - Per Elofsson

torsdag 21 augusti 2014

Den pensionerade boxaren i mig

För 30 riksdaler har jag köpt en 2 meter lång garderob på blocket. Ska hämta den på måndag, eller rättare sagt, jag ska be pappa och sambon hämta den före min tid hos arbetsterapeuten. :) Kan bli en billig bur det här! Efter arbetsterapeuten åker vi till Hornbach och köper akvariesilikon (eller annan giftfri silikon) och en våtrumsmatta eller nån annan bra plastmatta som vi sen lägger in i bokhyllan, och tada, en ny bur! Glädjer mig så åt detta projekt.

Glädjer mig mindre åt att gå upp kl 8 imorgon för att vara hos kardiologen i Angered kl 10. Mamma o styvpappa kör. Kommer äntligen få tillbaks min käpp också! Går som en pensionerad boxare nu. Ni vet, stel och ostadig efter för många smällar...

Sov till 12 idag, med undantag för lite vakentid vid 7-8... Så skönt, men inte är jag nå piggare för det, tvärtom. Helt väck. Skulle ta ett bad, och brukar börja med att skölja ur badkaret innan jag tappar upp vattnet. Så också idag, bortsett från att jag glömde ta ner duschslangen innan jag satte på vattnet och bytte kran till duschen... Så jag blev blöt. Och lite sur. Gåshuden började efter en 20 minuter, så fick gå upp ur det varma badet innan det blev värre. En timme senare och jag ligger fortfarande och huttrar i min enorma frottebadrock... Tvivlar på att det är kardiologiskt det här men det är väl bra att de kollar... Hatar att ME:n tom förstör mina bad, kan jag få ha nånting i fred?
Just nu är jag väldigt otålig och vill gå i ide tills nästa vår, när jag förhoppningsvis är klar med utredningarna, har aktivitetsstöd (som jag nog måste fylla i igen för jag glömde frimärke och bara bostadstillägget har kommit in till FK) och bor i Varberg. Låt mig sova...

Har ett inlägg om funkofobi av olika sorter i mig men kan inte få ut det. Är för trött. Ni vet, det skriver sig själv i mitt huvud när jag ligger och ska somna, men att faktiskt få ner det i skrift är ju omöjligt. Har också i mig en debattartikel om hur dåligt vi behandlas men det är ju ännu svårare att få ner i print. Låser sig totalt. Blir helt slut bara av att skriva såna här nonsens-blogginlägg så... zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar