Det är bara att bryta ihop och gå vidare - Per Elofsson

måndag 18 augusti 2014

Koppla av, koppla ner.

Mår rätt kasst nu. Har märkt under helgen att jag är väldigt emotionellt känslig för tillfället. Blir jätteupprörd för ingenting på sociala medier, sådär så jag kokar och ser rött, gråter över alla krig och elände (kanske inte så konstigt med allt som händer i världen nu, men inte nyttigt för min hälsa). Gissar att det är en kombination av väderomslag och myndighetsstress, men det är inte bra för mig. Har fått ondare, är tröttare, väldigt fragil. För att skydda mig själv och försöka må så bra som möjligt har jag bestämt mig för att ta en paus från sociala medier under tiden jag är så här känslig. Får se hur länge det är. Kan vara allt från några dagar till några månader. Rolig sjukdom det här, så förutsägbar. Eller inte. Borde nog, om jag är smart (haha) hålla mig borta tills efter valet.

Så nu går jag i ide från sociala medier, kommer dock finnas kvar här på bloggen och ska försöka uppdatera minst en gång i veckan, helst oftare. Ni kan alltid lämna en kommentar här. (Funkar det inte så försök att trycka förhandsgranska först och sen publicera så tror jag det ska gå? Eller hur var det nu Mireille? Du har ju samma plattform, samma problem...)

Ta hand om er så ska jag försöka göra detsamma. ♡
Idag spöregnar det här, min kropp skriker i protest och jag önskar jag hade smärtstillande som funkar! Marsvinsgos och sängläge för mig.

6 kommentarer:

  1. Sköt om dig, kloka tjej!
    Hoppas du mår lite bättre snart igen..
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Så klokt att du drar i de handbromsen som finns att dra i, när de flesta redan är dragna. Jag borde också minska min nättid eftersom den tröttar mig mer än jag förstått. Önskar att din kropp ska hitta vägen till lindring och läkning. Och att själen ska få må bra av pausen.
    Förresten; Jag har ofta problem med att kommentera Blogspot. Enda anledningen till att jag har skaffat ett Googlekonto. Men ibland ångrar jag det när folk börjar lägga in mig i sina "cirklar" (vad nu det är) och tagga mig i bilder på Google +.
    Hoppas detta fastnar! Kram
    http://cecilia.ekhemmanet.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har insett att nätet tar för mycket energi och det är så beroendeframkallande! Måste lära mig att lugna mig lite, att bara vara. Man vill ju så gärna distrahera sig från sjukdomen men det får ju inte bli på bekostnad av att man tröttar ut sig själv och blir sämre! Tror det är väldigt svårt för friska att förstå hur otroligt lite energi vi har, att internet kan vara för mycket. Övar på att trappa ner, sakta ner nu.
      Blogspot är lite dumt verkar det som, hade bytt bloggplats om jag orkat men nu får jag stanna här ett tag! Kanske min sambo kan hjälpa mig, han är duktig på IT. (Byter jag skriver jag självklart det här.)
      Kram

      Radera
  3. Å, blogspot är så hopplöst! Ibland funkar det, ibland inte, hur man än gör. Orkar inte heller byta..
    Pausar också från lite sociala medier, det är för stort flöde. Känns bra att göra så med jämna mellanrum.
    Läser nyheter selektivt också, bra med viss uppdatering, men det är som du säger så mycket som är uppåt väggarna, så man får sålla lite.
    Kram ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mm, jag fattar inte ens hur man klagar till blogspot så de kan fixa det ;) Ska försöka göra det när jag mår lite bättre.
      Ta hand om dig ♡

      Radera