Det är bara att bryta ihop och gå vidare - Per Elofsson

onsdag 20 augusti 2014

Sov du lilla videung

Hade sovmorgon idag, så skönt. Väldigt ofta blir man väckt av brötiga maskiner alldeles utanför fönstret som går i en timma, så irriterande för mig som behöver extra sömn och mår dåligt av ljud. Just nu diskar min sambo och har glömt stänga dörrarna, huvudvärk och illamående direkt. Och jag är för trött för att ropa. Dessutom känns det så drygt att klaga när han gör hushållsarbete och jag inte kan bidra alls... jädrans sjukdom det här. Han har för övrigt varit uppe sen 7.30, sömnproblem av stress över arbetslöshet. Dagens lata ungdom som bara vill gå hemma och dra. För vi har ju inte hyra att betala eller så. Han klättrar på väggarna här, och känner sig lika värdelös som jag. Kul kul. Han började göra frukost vid tio och jag bad att få sova vidare, när jag väl kunde sova så passade jag på. Han hade redan gjort te men när han kom in till mig med det hade jag redan somnat om. När jag gick upp stod yoghurt och sylt i en skål i kylen så det var bara att hälla på flingor.

Känner mig riktigt "sjuk" idag. Förkyld eller så. Blev superledsen när jag kom ihåg att jag alltid känner mig såhär. Eh, minne: guldfisk? Emotionell nivå: ostabil...
Så idag får det vara riktigt lugnt. Till skillnad från alla andra dagar när jag är så vild liksom -.-'

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar