Det är bara att bryta ihop och gå vidare - Per Elofsson

torsdag 4 september 2014

Äventyr

Ja, eller vardagssyssla för de flesta, var på Lidl med min sambo... woho, spännande liv jag lever ;) Var fruktansvärt trött imorse, sov till halv 12 med vissa avbrott. Har legat helt utslagen med muskler som överkokt spaghetti. Men vi hade sagt igår att sambon skulle ta med mig till Lidl så jag fick handlat lite inför veckan han ska vara borta. Typ creme fraiche, ägg, purjolök och en stor godispåse ;) Haha. Lyckan att välja eget godis, det ni normisar! Sånt som ni inte sätter värde på! Hem o lika utslagen, men det var ju skönt att komma ut lite.

Sambon ska göra ett storkok idag, så nästa vecka kommer jag leva på rester,  kokt ägg (kanske med spenatsoppa, det är ju lätt, gott o nyttigt) och pasta med purjosås (genovese?). Dvs saker som tar max 10 minuter att laga ;) får se hur det går, men kommer ha iallafall tre besökare så borde kunna få mat i mig. Pizza en dag med tänker jag :P Inte lätt det här. Hur klarar sig singlar med den här graden av ME innan de fått hemtjänst? Skulle få näringsbrist rätt fort tror jag. Att fixa 3 mål mat om dagen kommer jag inte klara ens i en vecka. Bara frukost är svårt. Får koka alla ägg samtidigt och typ käka kalla ägg till frukost. Skulle köpt kaviar. Oh well.

Är så sjukt avis på sambon med, han ska ju hälsa på sina päron som bor i Spanien. I min andra hemstad, Nerja. Saknar staden, landet, vännerna. Vill också följa med men är för sjuk, pank och ska på MR istället :( Dessutom är det sommar där fortfarande. 37 grader. Vattnet vid den här tiden på året är helt ljuvligt, +25° man kan bara ligga och flyta och njuta. Ska inte tänka på det, blir bara ledsen.

1 kommentar:

  1. Hej, vad härligt att du skriver om din vardag på ett lättsamt sätt även om du har en svår situation. Det är upplyftande och jag tror att inställningen har stor betydelse för att kunna hantera smärtan och trtröttheten på ett bra sätt. Mvh Madde

    SvaraRadera