Det är bara att bryta ihop och gå vidare - Per Elofsson

tisdag 2 september 2014

Har tappat mitt minne...

Om nån hittar det så hojta till...
Kom på igårkväll att jag hade glömt att

1. Betala CSN. (Säkert av min motvilja att betala då jag inte har några pengar och trodde de brukade vänta ett tag innan man skulle börja betala tillbaka.) Skulle varit betalt i fredags. Hoppas ingen påminnelse har hunnit sändas.

2. Ta ut min p-ring! För er som inte vet hur en sån funkar är det som en plastring man för in i snippan och låter den sitta där 21 dagar, sen tar man ut, slänger (eller ja, sparar i påsen den kom i och lämnar till apoteket), och efter en vecka sätter man i en ny. Jag brukar göra detta på torsdagar. Igår måndag. Oj då. Har aldrig hänt förr. Tänkte tom på det förra veckan men tänkte, nejdå, det är inte förrän nästa vecka. Räknade på det igårkväll och bara... oops. Men det är lugnt, ta ut den en vecka och sätt in en ny på måndag. Laddade ner en app som påminner. Förargligt nog har ju inte vanliga mobilkalendern intervall på 3-4 veckor. En vecka, 2 veckor, en gång i månaden...

Ah, det ljuva livet som dement. Idag har jag gjort ett träningspass, dvs städat marsvinsburen. Oändligt mycket lättare nu med nya buren men ändå jobbigt för en emmis. Måste tvätta min morgonrock igen för den dryper av svett. Har börjat vara noga med att bädda sängen och ta upp persiennerna i sovrummet varje dag. Känns bra. Plockade ur diskmaskinen, hatar när den bara står med ren disk i men har insett att jag nog får dra mitt strå till stacken där. När jag kan. Sambon hade plockat ur nederdelen utom bestickskorgen.
Grannen ovanför står och hoppar jämfota eller nåt. Seriöst liksom. Hoppar hopprep? Försökte banka min käpp i taket men det lät typ ingenting. Jäkla störande peeps. Det är väl de som alltid hamrar och borrar 23.30 på vardagar... Vill flytta NU!
Styvpappan har startat krig mot Vbg Bostad. Principsak. Han blev förbannad. Jag med, men han orkar. Kärlek.

Känns som om grannen stod/står och hoppar på mitt huvud. Aj. Ciao.

Edit: Glömde alltså skriva det jag tänkte skriva (tack grannjävel och sämst minne/fokus), jag glömmer dricka vatten! Är törstig som attan, men glömmer dricka för jag orkar inte hämta vatten efter att jag gjort något och blir törstig. Rörigt. Eh... vart vill jag komma? Vet inte. Men pratades om att det är extra viktigt efter aktivitet eller vid krasch att dricka. Måste upp från soffan igen men adrenalinet från burstädningen är slut. Darnit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar