Det är bara att bryta ihop och gå vidare - Per Elofsson

tisdag 23 september 2014

Hopp om framtiden

Idag hade min syster telefonmöte med min handläggare på försäkringskassan ang aktivitetsersättning. Det gick bra tydligen, hon fick berätta om mig, HL berättade hur det går till (hon ger rekommendation till beslutsfattare) och hade sagt att hon kommer rekommendera att jag får aktivitetsersättning! :) Och jag kommer få besked inom 2 veckor, är det negativt kan jag överklaga osv. Men det känns positivt, tror de går rätt mycket på HLs rekommendation och skönt att få beslut rätt snart! :)

Har tagit en morgontramadol igår och idag. Så nice att lindra smärtan lite?! Synd att det inte går ihop med LDN och att jag inte vill bli morfinberoende för det här är rätt skönt. Har tagit nu för kraschen bara. Vilar upp mig inför lunch hos mormor och morfar på lördag. Morfar ringde igår och sa att de kommer öka sin ekonomiska hjälp nu när vi har det knapert. En sten föll från mitt hjärta, tack vare min underbara familj som går ihop och hjälper till kommer vi kunna betala räkningarna och slippa gå till soc och tigga och förnedra oss. Menar alltså inget illa om de som går till soc utan att reglerna är omänskliga och förnedrande. Behövande ska inte förnedras på det sättet.

Pappa kom med hö och spån till marsvinen idag, han hade med sig en bit tårta fikat och en flaska vin till mig  ♡
Idag är en bra dag (även om jag är så slut att jag inte orkar se på tv ens) och jag har hopp om att det kommer ordna upp sig snart.

8 kommentarer:

  1. Å, hoppas det blir aktivitetsersättning, ja det blir det nog!!❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag hoppas så att det går igenom utan krångel för en gångs skull! :) <3

      Radera
  2. Underbara nyheter:-) Hoppas så för din skull!Vilken fantastisk familj du har, det förstår jag att du är tacksam över!!Jag har äntligen fått tag på en förstående AT som verkar kunna ordna en elrulle åt mig framåt.Jag vågar inte söka sjukersättning ännu då jag tänker att det kommer ligga så mycket arbete framför mig om jag får avslag,även om jag enligt A.Ö uppfyller kriterierna. Är din syster ditt personliga ombud?Stor kram till dig:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, så snällt!
      Var det du som pratade med min at på telefon efter att vi hade skrivit pm? :) Står ju bara anonym, men det låter som det, så skönt att den biten verkar ordna upp sig för dig med! :) Jag fick veta att soc kan hjälpa en att fylla i blanketter och sånt, kanske nån kan komma hem till dig och så du kan bolla sjukersättningsansökan med en som kan det där?

      Min syster har fullmakt för mig till försäkringskassan bla så hon kan hjälpa mig att prata med dem eftersom det är så svårt för mig! Guld värt, och tydligen är min handläggare jättesnäll ;)
      Stor kram tillbaks <3

      Radera
  3. Hej! Läser din blogg emellanåt och försöker följa med i ditt liv. Var så längesedan vi sågs och hördes... Och vill inte ringa oförberedd när du inte har energi att prata. Men vore roligt att träffa dig snart igen :) ♡ / Alex

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Kul att höra av dig. Hoppas allt är bra med dig och lillan (som väl börjar bli stor!). Kommer eventuellt flytta till Håsten, då får vi definitivt träffas lite oftare! Annars får du kvista ut till Bergsjön nån gång, jag är nästan alltid hemma ;)
      Kram

      Radera
  4. Håller tummarna för att det ska gå bra! Min dotter ska till ny läkare nästa vecka. Vi hoppas han ska skriva ett bra LUH så hon får sin aktivitetsersättning förlängd..
    Så skönt att ha familj bakom sig! Men du, ta inte i för hårt nu utan glöm inte det där med pacingen.. ;)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Var är det din dotter går, Gamlestadstorgets vc också? Känner att jag egentligen behöver ett läkarbesök, men litar inte på att träffa en bra läkare nu när min är på tjänstledighet... Litar nog inte riktigt på henne heller om jag ska vara ärlig, behöver egentligen Gottfries men de har ju inte resurser... Och fick ju knappt utskrivet LDN, orkar inte diskutera per telefon så det känns lite hopplöst. Men märker ju att jag behöver smärtstillande egentligen... Suck!
      Ska tänka på pacingen!!! Mindre skärmtid, speciellt mobil och ipad är mitt nya mål. Man blir så lätt sittande...
      Kram

      Radera