Det är bara att bryta ihop och gå vidare - Per Elofsson

måndag 1 september 2014

Influensa deluxe

Alltså det här orimliga att jag är helt utslagen. Skakar av utmattning, har ont överallt och är helt väck. Känns som influensa deluxe är väl det närmsta jag kommer att beskriva det. Helt sinnessjukt ont. Tom ögonen gör ont. Ryggen skriker och sänder illamående smärtvågor till hjärnan. Likaså skuldrorna.
Vad har jag nu gjort för dumt, tänker ni? Sprungit maraton, kört en ironman såhär på måndagen, gått en boxningsmatch kanske? Nope, jag har ringt två samtal, duschat OCH tvättat håret, varit och röstat (i rullstolen såklart), köpt mjölk och fikat. Allt detta mellan 11.30-14.00 tror jag... och så är det jävla måndag vilket innebär att sambon är på SFI mellan 17.30-20.30 vilket är en superdum tid för oss och han är svinhungrig när han kommer hem så jag måste ha maten klar till ca 21.00. Idag koka spaghetti och värma rester. Lycka till. Lär inte orka äta nåt, iallafall inte lagad mat. Funderar på att förbereda spaghettin nu (dvs lägga i kastrullen och vatten i vattenkokaren) och göra en macka till mig. Vet bara inte hur jag ska resa mig. Har iallafall petat i mig ett par riskakor och en halv påse polly så här på eftermiddagen. Vill ha nåt smärtstillande och nåt att sova på och sova tills jag mår bättre.
Hoppas mina nya tabletter hjälper mig med återhämtningen, fick hämtat ut (sambon) mitt paket från iherb med ubiquinol och NADH. NADHen hade lite d-ribose i med, bra. Plus att jag hade i kaffet idag. Fick huvudvärk med en gång jag tog dem men hoppas det blir bättre.
Gud, måste hålla mig vaken o göra spaghetti och värma såsen till. Så glad att jag inte har mer ansvar än så! Ok, måste väl ge marsvinen nytt vatten (fast de överlever ju med gammalt vatten). Men de har fått all mat de ska ha idag och har gott om hö i buren. Inte somna, inte somna... Hur tar man sig upp från en soffa? Zzzzzzzz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar