Det är bara att bryta ihop och gå vidare - Per Elofsson

onsdag 10 september 2014

Medicinska underlag.

Fick ett brev från förvaltningsrätten. Försäkringskassan tycker fortfarande inte att jag är sjuk för det finns inga medicinska underlag. Nej, det gör ju ibte det i ME. Tough luck. Det betyder inte att jag ljuger, för att jag är den som får berätta hur min kropp beter sig. De prover som kan tas är ju för dyra. De finns tydligen men i Sverige är ju inte emmisar värda ens att spotta på om vi brinner, så varför slösa pengar på det? Om en 25 åring blir svårt sjuk och inte kan jobba resten av livet så är väl bästa alternativet att myndigheterna mobbar henne tills hon tar livet av sig istället för att försöka forska om sjukdomen. Det blir ju billigare i längden om vi sjuka bara fattar att vi inte är önskvärda och går och dör istället.
Så försäkringskassan litar inte på mig, inte på min läkare, vet inget om sjukdomen och kräver bevis som inte finns. Snälla, vi kan byta kropp. Önskar alla dessa idioter helvetessmärtor, dvs som jag har...

Ska gå och dränka mig i badet en stund nu. (Vet att självmord inte är nåt att skämta om, men fisk som jag är brukar vatten göra det bättre. Ett sorts meditation att lägga sig under ytan och höra blodet dunka i öronen. Jag kommer alltid upp för luft, oroa er inte.)

1 kommentar:

  1. iakttagelser som läkaren gör vid undersökningen räknas ju juridiskt sett som objektiva fynd. att fk sen hävdar att det inte är så, och att de skiter i allt vad läkarintyg heter, det är ju en annan sak :( förjävligt. stå på dig, jag sitter i samma båt som dig. nån gång måste ju vinden vända för oss, förr eller senare, eller hur? <3

    SvaraRadera