Det är bara att bryta ihop och gå vidare - Per Elofsson

lördag 27 september 2014

Nerbäddad

Ligger nerbäddad i sängen, sambon nästan föste in mig i sovrummet ;)
Vi var på lunch hos mormor och morfar med syster o hennes sambo, och ni vet hur vilda morföräldrar är... varmrätt, efterrätt, kaffe och kakor! Blev såklart helt slut av det, äta, prata, sitta upp... kom hem o låg på soffan tills Tottenham-matchen började, orkade inte lyssna på fotbollsbrötet så tog marsvinen o deras filtar ut i hallen med massa hö, vatten och grönsaker och tog in sacco, täcke och kudde till mig så satt jag och tittade när de åt och busade. Alldeles lagom aktivitetsnivå. Men sen tog jag in dem i vardagsrummet och insåg att jag inte orkade plocka undan. Där kom sambon in, samlade ihop höfiltarna, tog täcket och sa kom igen, in i sängen, och bäddade ner mig innan andra halvlek började. Gulle ♡

Har varit en rätt fruktansvärd vecka. Kroppen tyckte jag var JÄTTEDUM som slutade ta tramadol och jag har haft svinont. Eller kanske bara kändes mer ont när man haft lite lindring ett par dagar. Plus att jag är utan LDN, tror verkligen det hjälper återhämtningen.

Igår höll jag på med den nya ME-gruppen. En av de stora ska läggas ner och jag har fixat en ny. Kom in ca 100 anmälningar igår så... men har fått hjälp så vi är sammanlagt 6 admins så jag kan ta det lugnt. Lämnade mobilen hemma när vi var iväg idag och världen gick inte under. Ska begränsa mig och ha mer mobilfria timmar under dagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar