Det är bara att bryta ihop och gå vidare - Per Elofsson

torsdag 2 oktober 2014

Färdtjänst

Mailade färdtjänst:
"Hej.
Jag undrar vad ni har för riktlinjer/praxis av vad som är "särskilda skäl" för ensamåkning mer precist? Har hört att tex infektionskänslighet kan vara ett skäl, är det allt? Försökte hitta på er hemsida men inget preciseras.
Jag har viss infektionskänslighet men mitt största problem är kognitivt. Är enormt känslig för intryck blir kraftigt försämrad av långa resor odyl. Rörelse, ljud, ljus, dofter, alla intryck hjärnan måste sortera är svårt och ökar försämring. Att åka runt halva stan och plocka upp folk är helt enkelt inte möjligt för mig.

Fick färdtjänst beviljat, visar sig att ensamåkning är en till blankett, ett till intyg för 360:-, samma med riks. Jag orkar inte. När ska blanketterna sluta? När ska jag få ny tid hos doktor, den som känner mig har tjänstledigt. Skrapa ihop pengar till nytt intyg. Ta mig iväg till doktorn. Fan. Nu kan jag ändå inte komma ut utan får ligga här i ett mörklagt rum."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar