Det är bara att bryta ihop och gå vidare - Per Elofsson

måndag 17 november 2014

Spagettimuskler

Har äntligen fått ett positivt besked och aktivitetsersättningen är godkänd, pengar kom in på kontot idag, och jag behöver inte oroa mig på ett tag. Skönt! Det är en sån lättnad.

Skrev det här i lördags:
Är sååå trött på den här sjukdomen nu! Hade stopp i handfatet i badrummet så fick göra rent vattenlåset, med lite hjälp från sambon. Inte ens jobbigt egentligen, men det, plus dusch med hårtvätt före och snabbdusch/avsköljning efter och jag är helt slut. Kaputt. Har legat på soffan en timme men kan fortfarande inte andas ordentligt, tryck över bröstet och armarna är matta. Kokt spagetti är starkare än mina armmuskler. Jag orkar inte, kan jag inte bara bli frisk!? Eller bättre iallafall, fy!

Idag är jag helt slut också, inte för att jag gjort nåt utan bara för att jag blev väckt av grannens slagborr en timme eller två innan jag brukar vakna så min kropp är sur. Den behöver sin sömn. 11-12 timmar, 10 räcker inte tydligen. Trodde vi blev invaderade när borrandet började, lät som det var inne i vår lägenhet. Satte mig upp helt skräckslagen och bara "vad är det där?!" Innan jag identifierade ljudet som borrande. Enormt högt borrande.

Alltså har jag nu dubbelt så ont och är dubbelt så matt. Om det nu går. Betydligt sämre en normalt iallafall, små saker förstör mer än propetionerligt...
Försöker vila/sova men det är svårt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar