Det är bara att bryta ihop och gå vidare - Per Elofsson

måndag 23 februari 2015

Diggilo diggiley

Idag har varit en sån där riktig skitdag då jag bara stirrat ut i intet. Haft massa ont och noll energi. Inte ens energi till att somna, vilket inte ens låter logiskt men när en måste kämpa mot spasmerna när en ska somna så blir även det en kamp. Jag hatar spasmerna, speciellt såna här dagar... när en redan är så slut och har så ont och de bara stör och förstör och gör allt värre. Orkade knappt gå på toa eller dricka vatten. Förstår att friska inte kan fatta hur det är att leva så här dag ut och dag in men folk borde fatta att det är så och att det är jobbigt. Empati liksom.

Hade vart skönt att nån gång få den empati nån friskis får för typ... öroninflammation. Måste ta mig till Angered för blodprov också, och kommer inte orka handla... eller nåt annat jag skulle vilja göra. Impulsshoppade lite på Nelly häromdagen för att pigga upp mig, tycker synd om mig själv som aldrig får ut och shoppa. Hoppas grejerna passar nu bara... Köpte bla en bikini till Spanienresan om 2 veckor. Hoppas jag är lite bättre tills dess.

Skulle vilja ta en paus från alla jäääkla läkare, myndigheter och undersökningar. Kommer vara så mycket när vi flyttar, saker som redan ordnats här ska ordnas där... Får söka nytt i allting... Färdtjänst, parkeringstillstånd, bostadsanpassning, elrullstol... Och en läkare som skriver blanketter för allt men tydligen går blankettkostnaden in i frikortet i Halland och kostar "bara" 150 kr per blankett, inte 360 kr som här i Västra Götaland så det är ju bra. Stör mig dock att jag inte kan börja ansöka i förväg på grund av alla läkarintyg som krävs för ALLT. Och olika intyg ska det ju vara, räcker inte med ett standard intyg och min komplettering, nej nej... Så, då måste jag fort till en ny läkare och be hen skriva femtielva intyg. Som de sen kan säga är ofullständiga pga att läkaren inte kände mig eftersom det var första besöket. Jo, en läkare ska ju nu helst skriva en roman i varje intyg om mig och hur mitt liv är. Och jag måste övertyga femtielva myndighetspersoner om hur mycket mitt liv suger och hur de kan få det att suga mindre. Nog för vem som helst att vilja dra täcket över huvudet och aldrig komma fram igen...

Godnatt...

2 kommentarer:

  1. Låter väldigt kämpigt med spasmerna.. Och usch ja, all denna byråkrati bara för att man flyttar men har samma sjukdom ändå. Hoppas innerligt du kan få njuta av resan så gott det går. <3

    SvaraRadera